Automašīnas mūsdienās ir kļuvušas par jebkura cilvēka neatņemamu dzīves sastāvdaļu, jo pat tad, ja tev pašam nepieder šāds spēkrats, tad tu noteikti izmanto citu cilvēku auto vai arī izmanto sabiedrisko transportu lai pārvietotos no vien punkta uz otru. Bez motorizētajiem spēkratiem mūsdienās pārvietoties ir burtiski neiespējami, jo gan pilsētas, gan lauki ir izpletušies tik lieli, ka ar kājām staigājot var paiet ļoti ilgs laiks un, kā jau mums zināms, laiks ir viena no galvenajām mūsdienu mērvienībām tāpēc arī izvēloties mašīnu un braucot ar to mēs varam ietaupīt ļoti daudz laika. Bet šodien mēģināsim apskatīt to, kādas tad ir šāda spēkrata izmaksas un cik daudz naudas katru mēnesi vajag atvēlēt automašīnai gan degvielas iegādei, gan arī apdrošināšanas un apskates iziešanai, kā arī remontdarbiem jeb tā sauktajai uzturēšanai. Sāksim ar to, ka automašīnas jau ir dažādas un jaunam auto šīs izmaksas nenoliedzami būs daudz lielākas nekā pāris desmitu gadu vecam spēkratam, tāpēc ņemsim vidēju auto, kas ir aptuveni 10 gadus vecs, un šādu auto apjoms uz Latvijas ceļiem ir vislielākais, jo vecāki auto parasti ir tikai nabadzīgākiem cilvēkiem, bet jaunāki ir bagātniekiem, tāpēc šis ir tā saucamās vidus-klases auto. Pēc tam, kad esam izvēlējušies mūsu aprēķinu auto ir tai jāskatās, kāda ir šī auto virsbūve, masa, dzinējs un vēl šādi tādi citi faktori. Par piemēru varētu ņemt Audi A4 2005. gada, kura motors būs dīzelis, jo auto ar benzīna motoru ēd vairāk, bet gāzes iekārtas uzlikšana savukārt ir dārgs priekš šādiem jauniem spēkratiem. Šāds auto maksā aptuveni 6000 Eiro, un tā ir vidējā cena, jo atkarībā no komplektējuma ir, protams, iespējams atrast arī dārgākus vai lētākus auto. Tad apskatīsim, kādas ir šīs mašīnas izmaksas, kas ir zināmas:
  • Tehniskā apskate – tehniskā apskate šādam auto gadā izmaksās 75 Eiro par ceļa nodokli un 27 Eiro par automašīnas apskates iziešanu, kas kopā sanāk aptuveni 105 Eiro, jeb 9 Eiro mēnesī, ja izdalām šo summu ar 12,
  • Apdrošināšana – Apdrošināšana ir atkarīga gan no stāža gan markas un Audi marka nav tā izdevīgākā, tā kā ierēķināsim vismaz 60 Eiro gadā, kas mēnesī sanāk vel 5 Eiro, Uzturēšana – uzturēšanas izmaksas šādam spēkratam, protams arī būs atkarīgas no tā, kāds ir tā stāvoklis un cik daudz tu ar to brauksi, bet vidēji 100 Eiro mēnesī vajadzēs iztērēt, nomainot dažādas detaļas, veicot apkopes un visus remontdarbus. Protams ne jau katru mēnesi kaut kas noplīsīs, bet labāk ir naudu nolikt katru mēnesi, lai tad, kad kaut kas notiek šī nauda būtu un nebūtu jāņem kredīts.
  • Degviela – Degvielas patēriņš katram ir ļoti savādāks un, kur viens katru dienu brauc 100 kilometrus uz darbu, tur cits tikai 10, tāpēc ņemsim vidējo nobraukumu mēnesī 1500 kilometru, un ņemot 6 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem un dīzeļa cenu litrā 1.05 Eiro, mēnesī sanāks iztērēt aptuveni 95 Eiro.
Visu šo kopā apskatot katru mēnesi nobraucot vidēji 1500 kilometru tu mašīnā ieguldīsi 209 Eiro (95+100+5+9), un tas arī liekas normāls skaitlis, jo šis ir visai jauns auto un tā uzturēšana ir visai dārga. Tā, kā, ja tu domā par jauna auto iegādi un skaties aptuveni uz šāda gada automašīnām, tad zini, ka vismaz 200 Eiro mēnesī tev tai būs jāatvēl, kas nebūt nav maza summa, ņemot vērā, ka pat puse no tās nav degviela, bet ir tieši skate + apdrošināšana + remontdarbi, nemaz nerunājot par vizuālo apkopi un ripu maiņu! Katrā ziņā esiet uzmanīgi un nepārcentieties ar šiem izdevumiem, lai varētu uzturēt savas finanses kārtībā un nebūtu krietni jāsamazina dažādi citi maksājumi vai jāmeklē papildus ienākumi.