Interneta jeb online kredīts ir nebanku kredītdevēju bezskaidras naudas īstermiņa aizdevums, kuru iespējams iegūt interneta tiešsaistē. Biežāk šos kredītus sauc par ātrajiem kredītiem. Latvijā licencētie nebanku aizdevēji ir apvienojušies Latvijas Nebanku kredītdevēju asociācijā jeb LNKA. 2013. gadā SKDS pētījumu centrs veica pētījumu, kurā izmantoja LNKA biedru datus. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots aizdevumu apmērs un tā izlietošanas mērķi jeb tas, kur cilvēki izmanto interneta kredītus. LNKA biedri izsnieguši aizdevumus šādās summās:
  • 27% aizdevumu no 0 līdz 70 EUR
  • 24% aizdevumu no 71 līdz 142 EUR
  • 31% aizdevumu no 143 līdz 285 EUR
  • 13% aizdevumu no 286 līdz 427 EUR
  • 4% aizdevumu no 428 līdz 569 EUR
  • 0,9% aizdevumu no 570 līdz 711 EUR
  • 0,1% aizdevumu no 712 līdz 1423 EUR
LNKA biedru klienti izmantojuši aizdevumus šādiem nolūkiem:
  • 2% respondentu grūti pateikt, kur tos izmantojuši
  • 2% respondentu izmantojuši tos citām, šeit nepieminētām vajadzībām
  • 2% respondentu izmantojuši tos pirkumu veikšanai atlaižu laikā
  • 4% respondentu izmantojuši tos mājokļa remontam
  • 6% respondentu izmantojuši tos izklaidei, ceļojumiem, svētkiem, hobijiem
  • 18% respondentu izmantojuši tos citu kredītu un parādsaistību segšanai
  • 21% respondentu izmantojuši tos neparedzētiem ar personīgo transportu saistītiem izdevumiem
  • 21% respondentu izmantojuši tos komunālo maksājumu veikšanai
  • 21% respondentu izmantojuši tos dažādu lielāku pirkumu veikšanai
  • 34% respondentu izmantojuši tos ikdienas tēriņiem
Runājot par citiem pētījuma rezultātiem aizdevumu tērēšanas kontekstā, atklājās, ka:
  • 10% respondentu atzīst, ka var atļauties iegādāties atsevišķas ilgtermiņa preces, taču iegādāties tādās ilgtermiņa preces kā, piemēram, nekustamais īpašums gan būtu grūti.
  • 12% respondentu ir jo īpaši nelabvēlīga finansiālā situācija, jo izdzīvošana no algas līdz algai sagādā lielas grūtības.
  • 30% respondentu pietiek naudas pārtikas tikai iegādei, taču apģērba vai kādu citu primārās nepieciešamības preču iegāde jau rada finansiāla rakstura grūtības.
  • 43% respondentu pietiek naudas tikai tādām ikdienas precēm kā piemēram, pārtika vai apģērbs, bet ilgtermiņa precēm tās diemžēl nepietiek.
Kā nākas secināt, aizdevumi netiek ņemti pārmērīgi lielās summās un tikai tādām situācijām, kad tas pa tiešām nepieciešams, piemēram, kā rāda pētījuma rezultāti, ikdienas tēriņu segšanai.