Tie, kuriem pieder savs automobilis noteikti zina, cik dārgi tas izmaksā. Jau paša transportlīdzekļa iegāde ir milzu izdevumi, taču jāmaksā arī par apdrošināšanu, uzturēšanu, remontiem, degvielu, tehniskajām apskatēm utt. Ja visi šie izdevumi nebūtu jāsedz, varētu ieteupīt milzīgas naudas summas. Daudzos gadījumos alternatīva personīgajai automašīnai var būt velosipēds. Protams, ja ikdienā jāmēro ļoti lieli attālumi, tas nederēs, bet, ja automobili galvenokārt izmantojat, lai nokļūtu uz darbu, kas ir vien dažu minūšu brauciena attālumā, tas varētu būt lielisks veids, kā ietaupīt naudu. Cik tad īsti izdotos ietaupīt, ja kā galvenais transporta līdzeklis tiktu izmantots velosipēds?
Cik izmaksā automašīnas izmantošana?
Nav nekāds noslēpums, ka automašīnas iegāde, uzturēšana un izmantošana izmaksa ļoti daudz. Precīzi pateikt, cik mēnesī vai gadā izmaksā auto nav iespējams, jo gan pašu auto cenas, gan visas saistītās izmaksas ir visnotaļ atšķirīgas dažādiem auto un to īpašniekiem, taču varam pateikt, ar kādām izmaksām tieši ir jārēķinās. Pirmkārt, jau būs jāmaksā par degvielu. Tas, cik daudz izdosiet par to, pamatā ir atkarīgs no tā, cik daudz braukājat un cik ekonomisks ir jūsu auto, bet ja ar auto katru dienu dodaties uz darbu, diez vai summa būs mazāka par dažiem desmitiem eiro. Tālāk jārēķinās ar to, ka auto nepieciešam regulāra apkope – mazgāšana, tīrīšana, dažādu detaļu un šķidrumu nomaiņa utt. Tie nav darbi, kas jāveic katru dienu, bet tāpat mazliet naudas par to jāizdod. Ļoti daudz naudas vairumam auto īpašnieku aiziet arī par remontiem. Šī izdevumu kategorija gan ir pat ļoti neprognozējama, jo auto var plīst ik pēc pāris mēnešiem, vai arī neplīst vispār, taču nopietnāku bojājumu gadījumā, remonti var izmaksāt vairākus simtus eiro. Vēl visiem auto īpašniekiem ir jāmaksā arī nodokļi un jāpērk apdrošināšanas polises. Ir skaidrs, ka auto izmaksas ir mērāmas vairākos simtos eiro gadā un vismaz vairākos desmitos eiro mēnesī.
Cik izmaksā velosipēda izmantošana?
Ir skaidrs, ka velosipēda uzturēšana un izmatošana ir lētāka, taču arī tas nav pilnīgi bez maksas. Degviela gan velosipēdam nav vajadzīga, tā ka viens no lielākajiem izdevumiem jau automātiski atkrīt. Velosipēdam ir vajadzīga apkope un reizēm remonti, taču tie nav tik sarežģīti un dārgi kā automašīnām. Velosipēda remonts diez vai pārsniegs vairāk kā desmit eiro. Par velosipēdiem nodokļi jāmaksā nav, tāpēc arī šis ir tīrs ietaupījums. Kopā velosipēda apkope un izmantošana gadā varētu izmaksāt ne vairāk kā pāris desmitus eiro un mēnesī vien dažus eiro vai pat centus.
Cik reāli izdotos ietaupīt?
Tātad, veicot tīri matemātiskus aprēķinus, varam secināt, ka pilnībā nomainot auto pret velosipēdu, ietaupījumam vajadzētu sasniegt vairākus desmitus eiro mēnesī. Pat tad, ja jūsu auto ir ļoti ekonomisks un labā tehniskā stāvoklī, par tā izmantošanu un uzturēšanu noteikti vidēji mēnesī atdodat vismaz 30 eiro, ko izdotos ietaupīt no šī auto atsakoties, nemaz nerunājot par pašu transportlīdzekļu iegādes cenām. Tomēr jāsaprot, ka tik vienkārši tas viss nav. Šis scenārijs darbojas tad, ja auto tiešām izmantojat tikai nelielu attālumu veikšanai ikdienā. Ja dosieties kur tālāk, auto tāpat būs vajadzīgs, vai arī būs jāizdod nauda par sabiedriskā transporta biļetēm. Auto jau tik un tā visticamāk būs jāpatur un ietaupījums vairāk attieksies tieši un patērēto degvielu, taču arī šī summa noteikti nav maza. Arī tad, ja izdodas ietaupīt vismaz desmit eiro mēnesī, turklāt, uzlabojot savu veselību, tas noteikti ir tā vērts.
Nav komentāru