Mūsdienās daudzi cilvēki izvēlas automatizēt savas finanses, jo tas padara dzīvi vienkāršāku. Ja visi rēķini un regulārie pārskaitījumi tiek veikti automātiski, cilvēkam pašam nav jāmēģina atcerēties rēķinu apmaksas datumus un nav jāsatraucas par iespējamajām soda naudām, maksājumu kavēšanas gadījumā. Tas var sniegt sirdsmieru, jo vienmēr viss tiks nokārtots laicīgi un pašam pat nebūs jāvelta pat minūte sava laika. Tomēr, vajadzētu vairāk runāt arī par to, kādi ir maksājumu automatizācijas mīnusi. Ja viss tiek samaksāts automātiski, zūd saikne ar savu naudu un tas pavisam noteikti nav vērtējams pozitīvi. Cilvēks nezina, kur un cik naudas aizplūst, bet to pieņem, jo uzskata, ka viss ir droši un pareizi. Kā tieši izpaužas šī saiknes zaudēšana un vai maksājumu automatizācija tiešām vienmēr ir labākais risinājums?

Tiek palaistas garām kļūdas

Mēs negribam teikt, ka maksājumu automatizācija ir nedroša un ka kāds speciāli krāpjas, taču kļūdas var gadīties, jo viens rēķins iet garu ceļu. Piemēram, ja esat automatizējis elektrības rēķina apmaksu, kļūda var tikt pieļauta sākot no elektrības skaitītāja rādījumu nepareizas nolasīšanas un beidzot ar bankas darbinieku kļūdām. Ja jūs pats rēķinu neapskatāt, vai arī, ja apskatāt tikai kopējo samaksāto summu, jūs pat nepamanīsiet, ja katru mēnesi daži eiro tika noskaitīti lieki. Līdzīgi ir ar ļoti daudziem rēķiniem un meklēt tajos kļūdas ir tikai paša pakalpojuma saņēmēja interesēs. Protams, rēķini jau netiek no patērētāja slēpti. Tos var apskatīt jebkurā laikā un tāpat arī informācija par bankas veiktajiem pārskaitījumiem ir pieejama, taču cilvēki, kas pieslēguši maksājumu automatizāciju, bieži vien izvēlas to nedarīt.

Grūtāk izsekot savai naudai

Arī tad, ja kļūdas netiek pieļautas, maksājumu automatizācija var novest pie tā, ka pazaudējam savu naudu. Ja jūs regulāri nesekojat līdzi tam, kur jūsu nauda paliek, visticamāk, dzīves stila inflācija sāks kļūt arvien manāmāka. Ja paturpinām par jau pieminētajiem elektrības rēķiniem, tad, nesekojot līdzi tam, cik elektroenerģijas patērējat, un cik par to maksājat, visticamāk, šie skaitļi augs. Jūs beigsiet sekot līdzi tam, kā un cik lielos apmēros elektrību patērējat, jo nemanīsiet, cik strauji aug rēķina summas. Tāpat, piemēram, ja automatizējat sava telefona rēķina apmaksu, jūs nepamanīsiet, ja jūsu mobilais operators būs paaugstinājis tarifus un jūs maksāsiet uz pusi vairāk nekā iepriekš. Tikai pēc kāda laika, iespējams, attapsieties, ka jums paliek arvien mazāk un mazāk brīvo līdzekļu. Jau atkal, jāpiemin, ka šo problēmu var novērst, ja patērētājs turpina sekot līdzi saviem rēķiniem, taču reti kad cilvēki ir tik apzinīgi.

Gandrīz neiespējami plānot savas finanses nākotnē

Visbeidzot, automatizējot visu rēķinu apmaksu, ir daudz grūtāk plānot savu finansiālo nākotni. Jūs varbūt zināt cik par ko aptuveni samaksājat, taču precīzu savas naudas izlietojumu diez vai apzināties, ja savus rēķinus neapskatāt. Tas nozīmē, ka īsti neverat zināt, kur varētu mēģināt ietaupīt un ko savos tēriņos vajadzētu mainīt. Vienīgais, ko varat darīt lietas labā, ir plānot savu budžetu. Patiesībā tad, ja izmantojat maksājumu automatizāciju, budžeta plānošana ir pat obligāta, jo tas ir vienīgais veids, ka’ panākt, ka saikne un sakari ar savu naudu netiek zaudēti un jūs vēl joprojām esat noteicējs pār savu naudu gan tagad, gan arī nākotnē.

Kopumā maksājumu automatizācija ir ļoti labs pakalpojums, kas tiešām atvieglo ikdienu, taču jāsaprot, ka, lai tas tiešām strādātu, arī pašam tomēr ir jāiegulda mazliet laika un jāseko visam līdzi. Tāpat ir jāpārskata rēķini, jāplāno budžets un jāpielūko, lai visi maksājumi neaugtu arvien lielāki. Ja izmantosiet maksājumu automatizāciju kā papildus palīgu savu finanšu sakārtošanai, nevis vienkārši akli uz to paļausieties, viss būs kārtībā un jūs nepazaudēsiet saikni ar savu naudu un finansēm.