Kas ir ārštata mārketings? Ārštata mārketinga speciālisti palīdz uzņēmumiem popularizēt viņu zīmolus. Tāpēc viņu galvenei uzdevumi ir: piesaistīt maksimāli lielu uzmanību, piesaistiet potenciālos klientus uzņēmuma tiešsaistes vietnei vai biznesam kopumā, pārliecinieties, ka klienti patiesi iegādājas produktu un tamlīdzīgi. Vienā vai otrā formā lielākajai daļai uzņēmumu ir vajadzīga palīdzība mārketinga kampaņu organizēšanā, īpaši jaunajiem uzņēmumiem, kuri tirgū vēl nav zināmi.
Ielēkt ārštata mārketinga pasaulē mūsdienās ir pa rokai teju ikvienam, kas ir uz “tu” ar jaunākajām tehnoloģijām un sociālo tīklu līkločiem. Tā var būt arī ļoti jautra un un labi atalgota nodarbe, ar kuru papildināt savu ikmēneša budžetu. Un kā jau jūs varat iedomāties, jebkuri paprāvi papildus ienākumi var atturēt jūs no kredītu nepieciešamības nākotnē vai arī palīdzēt daudz ātrāk nomaksāt esošos kredītus, ja vēl papildus izmantojat Compeuro tabulas, lai pēc rūpīgas kredītu salīdzināšanas, tos varētu apvienot zem viena kredīta pakalpojuma sniedzēja. Bet kā īsti tas darbojas? Kādas tieši darbības jums būtu jāveic? Apkopojot informāciju, ko snieguši vairāki ārštata mārketinga speciālisti, var secināt, ka prasmes, kas nepieciešamas šī mērķa sasniegšanā, ātri apgūt var ikviens interesents, kuram ir pietiekami daudz motivācijas. Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kādi mēri jums jāpieņem, lai varētu uzsākt darbu šajā jomā jau šodien.
Ārštata mārketings ir ideāls veids, kā nopelnīt papildus līdzekļus, lai kādiem mērķiem jūs tos arī neplānotu izmantot, kā arī ļaus jums dzīvē pielietot jūsu radošās prasmes un izveidot vērtīgus kontaktus un klientu tīklu. Un labās ziņas ir tādas, ka uzņēmumiem pastāvīgi ir nepieciešami veiksmīgi ārštata mārketinga speciālisti, kurus izmantot specifiskām kampaņām. Ļoti daudziem uzņēmumiem nemaz nav mārketinga speciālista štata sarakstā, tāpēc ārštata speciālists ir ideāli piemērots dažādu ar mārketingu saistīto uzdevumu izpildē. Deviņi no desmit uzņēmumiem vēlas piesaistīt sociālos medijus savu mārketinga mērķu sasniegšanā, bet bieži pašiem nav pietiekamas kompetences un informācijas, lai to paveiktu. Vēl joprojām 89% mārketinga komandu paļaujas uz e-pasta mārketingu, lai iepazīstinātu klientu ar saviem produktiem, nemaz neapjaušot ka ir vēl 10 citi, vēl efektīgāki paņēmieni. Kādam ir jāpalīdz uzņēmumiem, kāpēc gan lai tie nebūtu jūs?
Svarīgākie pamatnoteikumi, kuri noteikti jāievēro, kad uzsāksiet savas pirmās aktivitātes kā ārštata marketinga speciālisti, ir sekojoši:
Atrodiet savu nišu.
Mārketings var būt ļoti plašs lauciņš, kurā darboties, un tas piedāvā daudz lomu. Jūsu izvēlētais virziens būs atkarīgs no jūsu prasmēm, talantiem un interesēm. Daži iespējamie ārštata mārketinga speciālista lomu veidi:
- Mārketinga tekstu rakstīšana, kas nepieciešama produktu / pakalpojumu atspoguļošanai maksimāli pievilcīgā gaismā. Šādi teksti var tikt izmantoti pārdošanai tiešsaistē, e-pasta kampaņās un uzņēmumu tiešsaistes titullapās
- Satura tekstu rakstīšana visbiežāk saistās tieši ar tiešsaistes ziņu un rakstu sagatavošanu dažādiem blogiem, videoklipiem un podkāstiem un tamlīdzīgi. Satura raksti parasti nodarbojas ar cilvēku informēšanu vai pamācīšanu, nevis tieši kaut ko pārdod (tas parasti notiek vēlāk vai slēpti)
- Sociālo mediju / tīklu vadība. Tas ietver uzņēmuma zīmola tiešsaistes sociālo tīklu pārvaldīšanu un satura publicēšanu, kā arī zīmola reklamēšanu dažādos citos, populārākajos sociālajos tīklos, piemēram, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, SnapChat
- Meklētājprogrammu optimizācija (SEO). Šis ir process, kurā tiek panākts, lai uzņēmuma saturs tiktu parādīts meklētājprogrammu rezultātos maksimāli bieži un augstākajās sarakstu rindās. Tas ir ļoti svarīgi, ja vēlaties novirzīt virtuālo klientu plūsmu uz savu tiešsaistes vietni izmantojot Google
Varbūt jums sākumā šķiet, ka esat spējīgi paveikt visas no augstākminētajām darbībām, bet patiesībā tā nemaz nav. Mēs katrs kādā jomā esam lielāks speciālists kā citā. Universālie speciālisti parasti netiek pieņemti darbā uz ļoti specifiskiem mārketinga projektiem. Vislabākais ir noraidīt savu jomu un izlemt par konkrētu specializāciju.
Atrodiet klientus tur, kur atrodas viņu bizness.
Kad esat iesācējs šajā jomā, klientu meklēšana un piesaiste var šķist kā biedējošs pasākums. Galu galā, jūs pārdodat sevi un savus lielākos hobijus, tas var šķist visai atkailināts process. Tomēr procesu var padarīt daudz mazāk biedējošu, ja atcerēsieties vienu lietu: sāciet ar vienkāršiem soļiem. Atrodiet mazākus uzņēmumus un klientus, kas ir vairāk ieinteresēti sākt strādāt tieši ar iesācēju ārštata mārketinga aktivitātēs, jo tas ir lētāk un viņu budžets neatļauj noalgot pilnas slodzes darbinieku. Ir vairākas tiešsaistes vietnes, kurās uzņēmumi paši vēršas, lai atrastu ārštata mārketinga talantus. Piemēram, tādi kā UpWork un Freelancer. Kā ārštatniekam jums nekas daudz nebūs jādara – vienkārši izveidojiet savu profilu kā jebkurā citā sociālajā tīklā un sāciet pieteikties dažādiem projektiem tiešsaistē. Viens no 20 noteikti atsauksies.
Esiet elastīgi attiecībā uz sava atalgojuma likmēm (vismaz sākuma periodā).
Iesācēji – brīvmākslinieki mēdz apjukt un satraukties, kad runa ir par viņu atalgojuma likmju noteikšanu. Galu galā šajā industrijā nav stingru noteikumu par to, cik daudz jums būtu jāsaņem par piedāvāto pakalpojumu. Sākumā jūs noteikti apjuksiet nozares standartos un informācijā par to, ko nopelna citi amata brāļi un māsas. Bet, ja ir viena lieta, kas jums jāzina par jūsu likmēm, tad tas būtu šis: neuzpūtiet sākuma ciparu pārāk augstu, jo jūs to nevarēsiet pamatot ar savu pieredzi. Reputācijas un pieredzes iegūšanai, iespējams, ir vērts pat dažus projektus paveikt bez maksas.
Vienmēr un bez izņēmumiem ievērojiet nospraustos termiņus.
Šis iet bez jebkādiem paskaidrojumiem – jūsu punktualitāte veido jūsu reputāciju.
Ievāciet atsauces par saviem darbiem un projektiem, no apmierinātiem klientiem, ar kuriem esat strādājuši.
Atsauksmju sniedzēji ir klienti, kurus jūs nesenā pagātnē esat apkalpojuši, un kuriem ir kas labs sakāms par jūsu sadarbību un projektiem, ar kuriem esat kopā strādājuši. Atsauksmes ir reklāma jums un ārštata mārketinga speciālistiem šāda reklāma ir ļoti nepieciešama, it īpaši sākuma posmā, kad jums nav daudz projektu paraugu, ko prezentēt potenciālajiem klientiem. Kad varat lepoties ar vairākām atsauksmēm, jūs varat paaugstināt arī pakalpojumu cenas. Klients, kurš par jūsu darbu ir atzinīgi izteicies, automātiski pievieno vērtību jums un jūsu darbam. Tas nozīmē, ka nu varat iekasēt vairāk par savu darbu. Šādā veidā jūs arī tiksiet pie labākiem klientiem, pievilinot kvalitāti un ilgtermiņa saistības.
Izturieties pret sevi kā pret veiksmīgu biznesu.
Atcerieties, ka, darbojoties kā ārštata mārketinga speciālists, jūs esat arī pats sev bizness. Tieši tāpēc jums ir jāsāk pret sevi un savu darbu atbilstoši izturēties. Šāda domāšanas maiņa ir ārkārtīgi svarīga, ja vēlaties gūt panākumus kā ārštata speciālists. Un atcerieties: biznesā arī ir jāietur līdzsvars. Ir viegli sapludināt robežas starp darbu un privāto dzīvi, kad jūsu birojs ir burtiski tajā pašā telpā, kurā jūs guļat vai ēdat brokastis ik rītu. Bet, ja jūs vēlaties izslēgt izdegšanas iespējamību, uzturiet veselīgu balansu un izbaudiet savu darbu.
Nav komentāru