Iedomāsimies situāciju, kas vairāki mēneši jau ir pagājuši, kopš biji spiests pārdot savu automašīnu, esi pārvarējis neskaitāmas nervus kutinošas darba intervijas, bet vēl joprojām bez pozitīva rezultāta, visur ziņās tiek rādīts pat stagnāciju darba tirgū un lielo bezdarba līmeni. Diezin vai viens cilvēks spētu panest šo visu uz saviem pleciem, un palikt tikpat spēcīgs. Lai saņemtu drosmi un motivāciju turpināt darba meklējumos, šeit būs daži galvenie soļi, kas palīdzēs atjaunot spēkus un nokļūt atpakaļ uz pareizā ceļa.

1. Pieturies pie viena grafika Tikai tāpēc, ka ierastais no 9 līdz 17 darba grafiks nav šobrīd tas, ko dari – tas nenozīmē, ka nevari izlikties. Katru dienu iestati modinātāju uz saprātīgu celšanās laiku un nepakļaujies kārdinājumam nogulēt līdz pat pusdienas laikam. Tas ir lielisks triks, kas liek smadzenēm domāt, ka ir pienācis laiks ķerties pie darba: šajā gadījumā, darba meklēšanas. Strukturē savu dienas grafiku, iekļaujot nozīmīgu uzdevumu veikšanu, piemēram, katru dienu izsūtīt trīs CV. Tas būs noderīgi arī laikā, kad atkal varēsi atsākt darba gaitas – ķermenis būs jau pieradis pie laicīgas celšanās un darba diena tiks pavadīta daudz produktīvāk.

2. Trenē savu prātu Tātad esi izdarījis visus dienas uzdevumus no sava saraksta. Nevis sit galvu pret sienu, jo neesi saņēmis nevienu atbildi, bet gan iemācies ko jaunu, lai paplašinātu savas zināšanas un kļūtu par konkurētspējīgu kandidātu darba tirgū. Seko jaunākajām ziņām savā nozarē, kas vēlāk noderēs darbā, vai vienkārši uzsāc jaunas valodas apguvi. Neatkarīgi no tā, ko vēlies apgūt, tu būsi saglabājis savas prāta spējas asas, kas, savukārt, liks darba devējam saprast, ka esi spējīgs mācīties ko jaunu. Un kas zina, varbūt atklāsi pavisam jaunas karjeras iespējas.

*REKLĀMA

3. Nesēdi mājās Bieži vien cilvēki paļaujas tikai uz interneta spēku, izsūtot visus darba meklēšanas sludinājumus elektroniskajā pastā. Taču daudz efektīvāk ir izkustēties un pašam doties uzmeklēt jaunas darba vietas. Tā tu novērsīsi gaidīšanas procesu, visu laiku šaustot sevi ar jautājumu, kāpēc vēl nav saņemta neviena atbilde. Tu vari darba meklēšanu izvērst patiesi jautrā nodarbē, jo tā ir iespēja satikt jaunus cilvēkus, iegūt kontaktus, un, ja paveicās, tad arī tūlītēju darba vietu. Procentuāli daudz lielākas iespējas iegūt darbu ir tad, ja fiziski satiekas ar jauno darba devēju. Tā tu izrādi lielāku iniciatīvu, ka vēlies strādāt konkrētajā darba vietā.

4. Strādā ar savu ķermeni Emocionāla ēšana un dzeršana un diezgan liela problēma ilglaicīgam bezdarbniekam. Kaut arī uzkodas vai glāze vīna var būt tīri nomierinoša, tomēr jāsaprot, ka tas viss padara darba meklēšanu mazāk produktīvu. Tā vietā, mēģini vairāk dzert ūdeni un saglabāt veselīgu uzturu, un, protams, nodarboties ar aktivitātēm. Lai izbēgtu no monotonas darba meklēšanas, izraujies no savas ikdienas, veicot relaksējošu foto-sesiju, uzmundrinošu skrējienu apkārt vietējam parkam, tenisa spēli ar draugiem vai citas nodarbes. Tavs ķermenis varēs vien pateikties par šādu pārtraukumu, un prāts būs atguvies un var no jauna gatavoties darba meklēšanai. Nemitīgi uztraucoties par savām finansēm, kas varētu izsīkt, ja steidzami neatradīsi darbu, liks smadzenēm nepārtraukti būt nemierā, tādējādi pieņemot arī neskaidrus piedāvājumus.

5. Atceries, ka tu neesi viens Iespējams, ka tu esi cilvēks, kurš nemēdz apgrūtināt citus ar savām nepatikšanām, taču nevar aizmirst, ka draugi un ģimene vienmēr ir nepieciešamais atbalsts grūtos brīžos. Nevilcinies paņemt telefonu un veikt nomierinošu zvanu, lai uzticētu kādam savus jaunumus. Šajā grūtajā ekonomiskajā laikā, kādreiz vienīgais mierinājums ir tas, ka arī daudziem citiem ir šāda pati situācija, un viņi meklē atbalsta plecu. Tieši šādam nolūkam ir izveidotas dažādas konsultācijas, aģentūras strādā, lai ātrāk atrastu cilvēkiem darbu.