Parasti bizness tiek uzsākts pēc tam, kad ir radusies kāda laba biznesa ideja, tomēr reizēm gadās arī tā, ka ir radušies ideāli apstākļi biznesa uzsākšanai, tikai trūkst pašas biznesa idejas. Lai gan variantu biznesa idejām ir neskaitāmi daudz ir jāatrod tādu ideju, kas nesīs peļņu. Lai to panāktu, svarīgākais ir atrast ko tādu, kas ieinteresētu patērētājus un par ko tie būtu gatavi atdot savu naudu. Protams, arī tādu preču un pakalpojumu, kas cilvēkiem nepieciešami, ir daudz, bet ir jārēķinās arī ar konkurenci, tāpēc jāmeklē brīvas tirgus nišas. To izdarīt tiešām nav viegli, bet ir vairāki veidi, kā tikt pie savas biznesa idejas. Pirms konkrētu ideju meklēšanas vajadzētu izvēlēties vismaz aptuvenu nozari, kurā varētu darboties uzņēmums. Tas ievērojami atvieglos idejas atrašanu. Ieteicams izvēlēties tādu nozari, kura ir labi zināma. Tā var būt saistīta ar hobijiem, iegūto izglītību, iepriekšējo darba pieredzi vai jebkādām personīgajām interesēm, bet daudz vieglāk būs pārvaldīt uzņēmumu, kurš darbosies nozarē, kuru pārzināt un varat vismaz aptuveni paredzēt tās nākotni. Pēc tam ir jāmeklē jau konkrēta ideja. Vienkāršākais veids ir nopirkt jau esošu biznesa ideju. Mūsdienās ir atrodami vairāki biznesa sludinājumu portāli, kuros var tirgoties ar biznesa idejām. Ja kādam ir laba ideja, bet nav iespēju vai vēlmes to īstenot un kāds cits, kuram savukārt ir visi nepieciešamie resursi biznesa uzsākšanai, izņemot biznesa ideju, var notikt veiksmīgs darījums. Protams, biznesa ideja šajā gadījumā neaprobežojas tikai ar īsu aprakstu, bet gan veselu biznesa plānu vai pat jau izveidotu pamata platformu, ko var iegādāties par attiecīgu naudas summu. Bieži vien tas nozīmē, ka lielākā daļa darba biznesa uzsākšanai jau ir padarīta. Ja tomēr šādu opciju potenciālais biznesa uzsācējs nevēlas izmantot, ideju jādomā pašam. Ir vairāki veidi, kā līdz tai nonākt. Viens no veidiem ir meklēt dažādas aptuvenas idejas, kuras vēlāk var pielāgot un attīstīt. Tās ver meklēt gan jau minētajos biznesa sludinājumu portālos, gan daudz kur citur. Šajā gadījumā gan tā tiešām būs tikai aptuvena tēma, kuru pašam jāizstrādā līdz pilnībai. Vēl viens variants ir domāt jau labi zināmu produktu un pakalpojumu uzlabotās versijas. Tas var būt jebkas, tikai ar kaut ko unikālu un atšķirīgu, lai izceltos uz jau esošo uzņēmumu fona, kas nodarbojas ar šī produkta pamata versijas ražošanu. Šādām idejām visvieglāk ir rast iedvesmu, meklējot trūkumus ikdienā lietojamās precēs un pakalpojumos. Atrodot trūkumu, jums jārod risinājums, kā to labot un biznesa ideja ar to arī būs atrasta. Vēl ir iespējams mēģināt pārnest dažādas idejas, kas redzētas citās valstīs, bet uzņēmuma dibināšanas valstī vēl nav. Tā nebūs pilnībā oriģināla ideja, bet pastāv liela iespēja, ka pēc tās būs liels pieprasījums no vietējiem iedzīvotājiem. Šajā gadījumā gan ir arī jāpievērš uzmanība patentiem. Iespējams, ka šādas idejas īstenošana tiks uzskatīta par plaģiātismu pat tad, ja tiks realizēta citā valstī. Lai vai kāda biznesa ideju meklēšanas metode arī tiktu izmantota, jāatceras, ka tas nav vienkāršs process. Nevajag iedomāties, ka biznesa ideju izdomāsiet pāris stundu laikā, turklāt arī pēc tam, kad esat nonācis, līdz šķietami ideālajai biznesa idejai, nevajag steigties ar tās īstenošanu. Vajag veikt rūpīgu tirgus izpēti, lai saprastu, ka patērētāji tiešām gribēs izmantot uzņēmuma sniegtos pakalpojums. Ja pēc izpētes neapstiprinās sākotnēji izvirzītās hipotēzes par uzņēmuma ražoto produktu nepieciešamību, ideju noteikti vajadzētu pārveidot vai pat pilnībā mainīt.