Uzņēmējdarbības plāni ir ļoti svarīgi un nepieciešami ikvienam jaunajam uzņēmumam, tāpēc ir svarīgi zināt, kā un kad izveidot vislabāko plānu, kas palīdzēs jūsu uzņēmumam iegūt nepieciešamo finansējumu un nodrošinās jūsu uzņēmuma ilgu pastāvēšanu. Ar dažiem padomiem, jūsu biznesa plāns būs efektīvāks un nodrošinās veiksmīgu uzņēmuma turpmāko darbību.

Kam ir paredzēts biznesa plāns?

Tomēr, pirms sākam skaidrot, kā izveidot labu biznesa plānu, padomājiet, kam jums tas vispār ir vajadzīgs? Nav jēgas veidot biznesa plānu tikai tāpēc, ka tā ir pieņemts darīt vai tāpēc, ka to no jums kāds pieprasa. Neveidojiet to, pirms skaidri nezināt, kāpēc tas ir nepieciešams un ko jūs ar to cenšaties sasniegt.

Silikona ielejas privātais ieguldītājs jeb “biznesa eņģelis”, VC un 500 jaunizveidotu uzņēmumu dibinātājs, Deivids Maklūrs (David McClure) saka: “Nerakstiet biznesa plānus. Jūs tāpat parādīsiet, to, ko vēlamies redzēt, lai saņemtu finansējumu”. Tomēr aspekts, kas jāņem vērā, ir tāds, ka lielākā daļa uzņēmumu īpašnieku pat nemēģina savu tālāko darbību virzīt uz izveidotā plāna pamata.

Jums vajadzētu izveidot plānu, lai sevi organizētu, lai nodrošinātu, ka jums ir kāda veida dzīvotspējīgs komerciāls potenciāls. Jums ir jākoncentrējas uz sava biznesa izpēti, un, cerams, jums nebeigsies nauda vēl pirms plāna sastādīšanas. Protams, tāpēc ir arī citi risinājumi, piemēram, ātrais kredīts internetā ir pieejams teju ikvienam, un jūs to varat izmantot arī savu profesionālo ideju realizācijai.  Ja tas ir viss, kas jums nepieciešams, un jūs neplānojat piesaistīt naudu, pieteikties aizdevumiem un neplānojat arī iesaistīt partnerus, tad jums noteikti nav nepieciešams milzīgs, sarežģīts biznesa plāns, no kura pats īsti neko nesaprotat. Veidojiet to vienkāršu.

Piemēram, Brian Chesky (Airbnb dibinātājs) ir slavens ar savu vienpusējo globālās dominēšanas biznesa plānu. Viņš skaidro: “ja jūs plānojat doties uz vietējo banku pēc uzņēmuma aizdevuma un neplānojiet iesaistīt partnerus vai vēlaties sadarboties ar kādu, kas ir pieradis redzēt nopietnus biznesa plānus, tad jūs zināt, ka jums, iespējams, ir jāizveido kaut kas, ko viņi saprot un tādā formātā, kas viņiem ir ērts”. Ja jūsu mērķis ir piesaistīt finansējumu, un ar jūsu jaunizveidoto uzņēmumu nekas nenotiks bez tā, tad pārliecinieties, ka viss, kas jums vajadzīgs, lai izveidotu, tiktu saistīts ar mūsdienu līdzekļu piesaistīšanas vidi.

Ja jūs vēlaties saņemt finansējumu no jau pieminētā Maklūra, tad viņš saka, ka viņš vēlas redzēt funkcionālu produktu, ko cilvēki izmanto. “Mēs meklējam funkcionālos prototipus un klientu attīstību, un vissvarīgākais – mērogojamību. Vai jūs varat lētāk un izmērāmi novērtēt klientu piesaistīšanu? “

*REKLĀMA

Pretstatā vecajiem biznesa plāniem Maklūrs iesaka:

  • prototipus
  • 12 mēnešu izdevumu prognozes
  • mārketinga plānus
  • klientu piesaistīšanas izmaksas
  • klienta vērtību
  • pārbaudes rezultātus (t.i., GRI sagatavošanas mērķi)
  • pierādījumus par konsekventiem uzlabojumiem
  • pārzināt tēriņu ātrumu un nekad nesasniegt sešu mēnešu naudu
Lielāko daļu no tā jūs varat iegremdēt piķa klājā, vismaz ar labu papildinājumu.

Biznesa plāni un novērtējuma kopsavilkumi

Kopsavilkums ir vēl viens papildus dokuments, kas nav gluži kā biznesa plāns uzņēmumam. Tas ir būtisks rīks, lai jūsu biznesa plāns tiktu izmantots kā papildinājums. Tas jo īpaši attiecas uz tiem, kuri apsver finansējumu, kas ietver komerciālo nekustamo īpašumu. Pēc būtības šis ir īss 1-3 lapu dokuments, kurā apkopots jūsu bizness un plānots, un sniedz tā skatītājiem pietiekošu informāciju, lai izlemtu, vai viņi vēlas redzēt vairāk datu vai ne. Tas ir pietiekami labs, ka pietiek ar to, ka aizdevēji un investori var izvēlēties strādāt ar jums un strādāt ar detaļām šajā procesā.

Labākā pieeja lieliskam biznesa plānam

Kas ir lielisks biznesa plāns?

Jūs varat apskatīties kāds izskatās biznesa plāna paraugs un pēc tā izveidot savu plānu, tomēr daudz svarīgāk ir apskatīt kā notiek biznesa plāna izstrāde. Plāna skatītājiem svarīgākais ir formāts, saturs un galvenie dati. Tātad svarīgs ir tas, ko jūs ieguldāt tajā. Kā tad īsti rakstīt biznesa plānu un kad to darīt?

Kad izveidot biznesa plānu?

Lielā problēma ar biznesa plāniem ir tāda, ka uzņēmēji bieži tajos apjūk. Pārlūkot un vilkt garumā biznesa plānu gadu vai ilgāku laiku, varat zaudēt savu jaunizveidotajam uzņēmumam sasniegt optimālo brīdi, lai iegūtu tirgu un iegūtu vislabākās finansēšanas iespējas. Pārāk daudzi dibinātāji ir centušies uzlikt uzņēmējdarbības plāna ekvivalentu uzmetumu, tikai lai konstatētu, ka tas traucē iegūt vēlamos rezultātus.

Harvardas biznesa apskats saka: “Patiesā panākumu atslēga biznesā ir elastīga un atsaucīga pieeja. Uzņēmējiem bieži ir jāpārveido viņu bizness, kad kļūst skaidrs, ka to sākotnējais klients nav pareizais klients, vai ja izrādās, ka viņu produkts vai pakalpojums labāk atbilst alternatīvajam tirgum. Sakarā ar šīm atziņām sākumā izstrādātie biznesa plāni ir nekas vairāk kā pieņēmumi.”

Katram uzņēmumam ir svarīgi, lai biznesa plāns būtu tāds, kāds atbilst mūsdienu tendencēm un spēj uzrunāt attiecīgos cilvēkus. Tas nozīmē, ka arī biznesa plāna prezentācija spēlē savu lomu, lai ieinteresētu gan investorus, gan citus, kas būtu gatavi vai vēlētos iesaistīties plāna realizēšanā. Tas ir iespējams tikai tad, kad ir arī noteikta struktūra un pieejamas finanses, kā arī pats plāns neievelkas gada vai ilgāk, jo savādāk rodas lielāki izdevumi un arī problēmas strukturēt noteiktu virzienu, jo rodas kaut kādas jaunas idejas un pazūd sākotnējais mērķis. Ir svarīgi, lai biznesa plāna struktūra būtu dzīvotspējīga un tad tai arī būs atbalsts. Starp galvenajiem aspektiem ir galvenie dati, saturs un formāts. Var pieaicināt arī speciālistus, lai to izveidotu atbilstoši nosacījumiem, kas var arī palīdzēt iegūt investorus vai iegūt aizdevumu, lai piepildītu mērķus, radot stabilu jaunizveidotu uzņēmumu, kas pēc tam var attīstīties, pieņemt jaunus darbiniekus, iegūt jaunus vietējos un starptautiskos sakarus. Arī Latvijā ir iespējams atrast daudzus piemērus, kad ar jaunu pieeju cilvēki sasniedz labu risinājumu, kas vienlaikus tad arī nerada problēmas, lai viss ieguldītais vairākkārtīgi atmaksātos. Protams, nav vienas pieejas, kas der visiem gadījumiem, bet noteikti ir pāris aspekti, ko katrs var ņemt vērā un atbilstoši pielāgot savām vajadzībām un iespējām, kas vienmēr pastāv.