Vēlme pēc savas mašīnas vai vismaz auto, kas nav jādala ir visiem citiem ģimenes locekļiem, ir katram šoferim. Diemžēl ar pliku vēlmi vien nepietiek. Protams, var jau arī laimēt automašīnu loterijā, taču iespēja ir ļoti minimāla. Taču, lai kļūtu par automašīnas īpašnieku, nav jāgaida brīnums, – ir vairāki veidi, gan kā tikai izmantot mašīnu uz noteiktu laiku, gan kā arī kļūt par tās pilntiesīgu īpašnieku. Ir dažādi klienti, dažādas to vēlmes un iespējas. Līdz ar to, lai klients varētu ikdienā pārvietoties ar automašīnu, pārdevēji piedāvā vairākus risinājumus. Viens no veidiem ir operatīvais līzings jeb auto noma. Tā ir viena no iespējām, ko izmanto cilvēki, kas vēlas braukt ar jaunākajiem mašīnu modeļiem. Tāpat arī uzņēmumi iznomā automašīnas, kas tiek dotas darbiniekiem, bet nodokļi no tā nepaaugstinās. Operatīvā līzinga gadījumā arī ir jāmaksā ikmēneša maksājumi, taču tie ir mazāki nekā, ja ir finanšu jeb parastais līzings. Taču galvenā atšķirība, kas ir starp šiem abiem līzinga veidiem, ir tāda, ka, beidzoties operatīvā līzinga līgumam, automašīna nekļūst par līzinga ņēmēja īpašumu. Respektīvi, auto nonāk atpakaļ pie līzinga devēja. Kopumā ikmēneša maksājumi, kas ir jāveic, ir jāmaksā par auto nolietojumu jeb par automašīnas vērtības samazināšanos, jo pēc tam, kad operatīvais līzings ir beidzies, auto vērtība ir daudzkārt samazinājusies. Taču auto nomāšanai ir arī trūkumi. Piemēram, ja klients vēlas ātrāk pārtraukt operatīvā līzinga līgumu, jārēķinās, ka būs jāšķiras no vismaz 1 000 EUR. Tāpat arī automašīnas nomāšanas laikā, ja rodas kādi bojājumi, pat pavisam nelieli, kurus citā gadījumā auto īpašnieki pat atstātu, operatīvais līzings to nepieļauj – jāsalabo ir katrs bojājums un skramba. pirkt masinuTaču bieži vien cilvēki labprātāk izvēlas maksāt par automašīnu, ja tā pēc tam tomēr nonāk līzinga ņēmēja īpašumā. Šādā gadījumā var izmantot finanšu līzingu vai arī pilna servisa līzingu, kas piedāvā vēl vairāk priekšrocības līzinga ņēmējam. Taču galvenais, ka, beidzoties šāda veida līzinga termiņam, automašīna nenonāk atpakaļ pie līzinga devēja; līzinga ņēmējs kļūst par līzinga objekta jeb automašīnas īpašnieku. Tomēr finanšu līzings ir dārgāks par operatīvo jeb nomas līzingu, jo cilvēkam ir rezultātā jāsedz visa automašīnas vērtība, kāda tai bija, kad tika noslēgts līgums; papildus ir jāveic arī procentu maksājumi. Finanšu līzinga gadījumā banka vai arī līzinga kompānija iegādājas klienta izvēlēto automašīnu, bet pēc tam ar ikmēneša maksājumiem konkrētu laika periodu līzinga ņēmējs šo auto atpērk. Pilna servisa līzings darbojas uz tādiem pašiem pamatprincipiem kā finanšu līzings, taču tas piedāvā klientam vairāk ērtību. Līzinga devējs veic automašīnas remontu, ja tas nepieciešams, apdrošināšanas maksas (OCTA, KASKO), kā arī citus izdevumus, kas saistīti ar automašīnu. Protams, tas netiek darīts par velti – līzinga ikmēneša maksājumi kļūst daudz lielāki, taču tas nozīmē, ka topošajam automašīnas īpašniekam līzinga laikā nav par šīm lietām jāuztraucas, viss tiks izdarīts viņa vietā. Tomēr finanšu vai pilna servisa līzinga gadījumā klientam ir laicīgi jāveic visi maksājumi, citādi mašīna var tikt arī atņemta. Turklāt tiks sabojāta arī kredītvēsture. Protams, viens no veidiem, kā iegādāties automašīnu, ir to nopirkt par saviem līdzekļiem, neizmantojot līzinga kompānijas. Tas gan nozīmē, ka noteikti būs nepieciešams diezgan daudz laika, lai naudu sakrātu un izvēlēto mašīnu iegādātos, jo auto nav lēts prieks. Tomēr tas nozīmē, ka cilvēks ietaupīs naudu par procentiem, tāpat arī nebūs jāuztraucas, vai nav aizmirsts kārtējais līzinga maksājums. Automašīnas iegādāšanās uzreiz par saviem līdzekļiem, neizmantojot nekādus aizdevumus, nozīmē arī to, ka pircējs uzreiz pēc visu nepieciešamo dokumentu parakstīšanas kļūst arī par auto pilntiesīgu īpašnieku. Lai gan šis ir viens no labākajiem veidiem, kā kļūt par mašīnas īpašnieku, tomēr arī tam ir daži trūkumi. Piemēram, tas ir laikietilpīgs process, kamēr nauda tiek sakrāta. Protams, ja ir skaidri zināms, kādu mašīnu cilvēks vēlas un tagad atliek tikai naudu sakrāt, tad tam ir arī zināmas priekšrocības, jo, kā jebkurai precei, arī mašīnai laika gaitā zūd vērtība. Līdz ar to tas nozīmē, ka brīdī, kad nepieciešamā summa ir visbeidzot sakrāta, auto cena iespējams būs kritusies. Vēl viens “koks ar diviem galiem”, pērkot automašīnu par personīgajiem naudas līdzekļiem, ir kredīta rādītāji. Protams, pārdevējam nav svarīgi, vai klienta kredītvēsture ir pozitīva vai negatīva – galvenais, lai visa summa uzreiz tiek samaksāta. Tomēr šādā veidā cilvēkam nav iespējas savu kredītvēsturi uzlabot, ja tā bijusi sabojāta. Ja tiek izmantots kāds no līzinga veidiem, kur nepieciešams veikt regulārus maksājumus, laicīga to apmaksa ļauj kredītvēsturi uzlabot. Bet gadās visādi. Ja tomēr līzinga maksājumi sagādā grūtības un gadās maksājumus kavēt, tad tiek iegūts gluži pretējs efekts – kredītvēsture tiek sabojāta un šādu rezultātu nevēlas neviens. Līdz ar to automašīnas pirkšana uzreiz (bez līzinga) nepieļaus iespēju cilvēkam sabojāt savu kredītvēsturi.