Patērētāju kreditēšana ir kreditēšanas veids, kurā tiek izsniegti kredīti patērētājiem viņu ikmēneša tēriņu nosegšanai kā arī dažādu patēriņa preču iegādei. Parasti par šiem patērētāju kreditēšanas veidiem uzskata gan patēriņa kredītus, gan arī ātros kredītus un arī kredītkartes, kas visi palīdz cilvēkiem nosegt budžeta robus, ko radījuši neparedzēti tēriņi, kā arī dažādu preču iegāde. Ar patērētāju kreditēšanu, ekonomisti parasti saprot visus tos kredītus, ko cilvēki izmanto preču un pakalpojumu iegādei, kas pēc tam ilgtermiņā nenes viņiem atdevi. Piemēram, salīdzinot patēriņa kredītu ar uzņēmuma kredītu, uzņēmums noteikti šo naudu iztērēs, lai varētu iegādāties jaunas iekārtas, ar kurām tas cer palielināt savu apgrozījumu un peļņu, bet cilvēks, kas ņem patēriņa kredītu noteikti to iztērēs tādiem tēriņiem, kā ceļojumam, sadzīves tehnikas iegādei vai arī automašīnas iegādei. Un, lai gan šie visi produkti ir nepieciešami, tomēr lielā mērā tie nav pirmās nepieciešamības un to vērtība uzreiz pēc iegādes krīt un tie nenes nekādu papildus atdevi kredīta ņēmējam. Patēriņa kreditēšana pamatā tiek uzskatīts, kā ekonomikas stimulēšanas pasākumi, jo cilvēki aizņemto naudu uzreiz iztērē un tādā veidā palielina valsts IKP, kas tad savukārt ir viens no pamata rādītājiem, kas tiek noteikts, valdības budžeta veidošanai. Un tieši tāpēc arī tad, kad cilvēki aizņemas naudu tūlītēju pirkumu veikšanai, tad šī nauda uzreiz ieplūst ekonomikā un rada paliekošu efektu, jo lai gan īstermiņā ir vērojama ekonomiska izaugsme, tad ilgtermiņā cilvēkam būs šī nauda tik un tā jāatdod un tāpēc tad radīsies ekonomikas samazinājums vai arī izaugsmes samazinājums. Cilvēki izmanto patēriņa kredītus tad, kad viņiem pietrūkst nauda dažādu īstermiņa pirkumu veikšanai un tas var būt gan tad, kad ir iestājusies ekonomiskā krīze vai vienkārši notiek kādi neparedzēti tēriņi, vai samazinās ienākumi. Un, šādos periodos, ja ir iespējams aizņemties cilvēki parasti izvēlas saņemt kredītus, lai varētu izlīdzināt naudas plūsmu un pēc tam pamazām šos kredītus atmaksāt. Pēc ekonomiskās teorijas izriet, ka patērētāji aizņemas naudu dzīves sākumā dažādu pirkumu veikšanai un pēc tam dzīves laikā palēnām šo naudu atmaksā, jo ar katru gadu vidēji cilvēkam ienākumiem vajadzētu palielināties, jo viņš gūst lielāku darba pieredzi un vairāk zināšanas. Bet patiesība ne vienmēr atbilst teorijai, jo bieži vien mūsdienu patērētāji arī visu dzīvi strādā par vienādu atalgojumu un tas viņiem, savukārt liek nepareizi domāt par saviem kredītiem, jo aizņemoties vienmēr visi domā, ka nākotne būs rožaināka un šo kredītu būs vieglāk atdot. Patēriņa kredīts līdz šim ir bijis tikai rietumu kultūras paņēmiens un ASV un Lielbritānija izmanto šo kreditēšanu lai stimulētu savas ekonomikas, bet, piemēram, Ķīnā līdz šim bija slikta attieksme pret šādiem personālajiem kredītiem bet pēc ekonomiskās krīzes Ķīnas patērētāju kreditēšanas industrija ir visai ātri attīstījusies un tiek prognozēts ka tuvāko gadu laikā apsteigs pat ASV patēriņa kreditēšanas apjomu.