Ikvienam, kurš iegādājas jaunu auto, ir nepieciešama auto apdrošināšana, un, līdz ko tu to iegādājies, tā tu uz kādu laiku vari aizmirst par šo apdrošināšanu. Taču visai bieži kāda apdrošinātāju reklāma vai citā veidā pasniegtais piedāvājums liks tev aizdomāties par to, vai tu tomēr par sava auto apdrošināšanu nemaksā mazliet par daudz. Lielākajai daļai cilvēku ir minimālas pamata zināšanas par apdrošināšanu vispārīgi un kur nu vēl specifiski tieši par automašīnu apdrošināšanu. Tādēļ mēs visbiežāk izvēlamies mums šķietami piemērotāko apdrošināju piedāvājumu un pieņemam, ka tas patiešām ir labākais mums. Taču patiesība, uzdodot tikai dažus vienkāršus jautājumus, tev ir iespējams iegādāties ne tikai izdevīgāku bet arī tavai situācijai piemērotāku automašīnas apdrošināšanu. Pats pirmais jautājumus, kuru tev noteikti vajadzētu uzdot savam apdrošināšanas birojam vai aģentam, ir tas, vai apdrošināšanas piedāvājums, kuru tu plāno iegādāties, segs negadījuma izmaksas arī tad, ja pie stūres nebūsi tu pats – automašīnas īpašnieks – bet gan kāds cits tev tuvs cilvēks. Automašīnu apdrošināšanas vienmēr sedz auto īpašnieku, taču nereti ir tā, ka vienu automašīnu izmanto vairāki ģimenes locekļi, tādēļ ir svarīgi, ka arī šie ģimenes locekļi ietilps tavas apdrošināšanas plānā. Nekad vienkārši nepieņem, ka apdrošināšanas plāns sedz ikvienu, kurš izmanto auto, bet uzreiz pajautā to, vai šī apdrošināšana darbosies arī gadījumā, ja tu pats nesēdēsi pie auto stūres. Vēl kāds būtisks jautājums, ko tev vajadzētu uzdot savam apdrošinātājam, ir, vai darba vietas maiņa vai kāda konkrēta profesija ietekmēs tavas apdrošināšanas darbību. Ir gadījumi, kad apdrošināšanas piedāvājumi pilnībā nedarbojas, ja tu savu auto izmanto, piemēram, tirdzniecības vai piegādes vajadzībām. Tādēļ, pirms nolem iegādāties jebkādu apdrošināšanu, noteikti pārliecinies, ka tava profesija neietekmēs tavas apdrošināšanas polises darbību. Pirms kādas konkrētas apdrošināšanas iegādes, es ieteiktu arī painteresēties par to, kā notiks tavas automašīnas remonts, ja nu gadījumā tev sanāk iekļūt negadījumā. Pajautā kādas rezerves daļas potenciāli tiks izmantotas remonta laikā un kur tiks veikts šis remonts, jo šādi tu varēsi pārliecināties par to, vai šis remonts atbildīs taviem automašīnas remonta standartiem. Nereti apdrošinātāji automašīnas remontos izmanto lietotas rezerves daļas, nevis jaunas rezerves daļas, tādēļ, ja arī tav apdrošinātājs ir viens no tiem, kurš izmanto lietotas rezerves daļas, tev ir jāpajautā sev, vai tu esi ar mieru šāda veida remontam Ka arī noteikti pajautā arī to, vai, negadījuma gadījumā, tava apdrošināšana nodrošinās ne tikai automašīnas remontu, bet arī automašīnas nogādāšanu līdz remonta servisam, pat ja tavs auto ir pamatīgi bojāts. Visbiežāk apdrošināšanas polises sevī iekļauj automašīnas aizvilkšanu no negadījuma vietas, bet ir apdrošināšanas, kuras sevī iekļauj arī palīdzību gadījumā, ja tavam auto kaut kas pēkšņi notiek un tu paliec ceļa malā. Bieži vien pat jaunām automašīnām var gadīties kāda tehniska kļūme vai bojājums, kurš tev neļauj tālāk veikt savu ceļu un tev piespiedu kārtā ir jāapstājas ceļa mala un jādomā, kā atrisināt šādu situāciju. Un tad ir labi, ja tava apdrošināšana nodrošina, ka tev jebkura vietā tiks sniegta palīdzība kaut vai, lai nogādātu tavu auto līdz tuvējam auto remonta servisam. Kā arī noskaidro to, vai, ja šāda palīdzība ir pieejama, vai to apdrošinātājs nodrošina 24 stundas dienā, 7 dienas nedēļā kā arī vai tā ir bez maksas, jo atbildes uz šiem jautājumiem var būt kritiskas situācijā, ja, piemēram, tev mašīna saplīst naktī vai brīvdienās, vai arī tev uzreiz nav pieejam papildus līdzekļi, kurus lietot, lai nogādātu savu auto līdz remonta darbnīcai.