Kulti ir organizācijas kur viens vai vairāki cilvēki ar reliģijas un dažādu darbību palīdzību piesaista sev sekotājus un pēc tam no šiem sekotājiem iegūst personīgu labumu, vai tas būtu finansiālu vai kāda cita rakstura. Kulta definīcija nav konkrēta un par kultiem parasti tiek uzskatītas reliģiskas un sociālas grupas, kurās cilvēkiem ir vieni uzskati un tie kopīgi apmeklē kādu svētvietu gluži, kā rituālā. Kultu līderi parasti tiek uzskatīti, kā ļauni cilvēki un tas ir tāpēc, ka ir neskaitāmi gadījumi, kur šie līderi izmanto savus padotos un pat iesaistās masu slepkavībās. Apple savukārt ir vienkārša tehnoloģiju kompānija, kas ražo dažādu produktus sākot no datoriem, beidzot ar telefoniem un pulksteņiem. Bet sabiedrībā bieži tiek jokots, ka Apple patiesībā ir kults un tā darbības vairāk ir pielīdzināmas reliģijai nevis uzņēmumam. Apple kompānija savus veikalus veido gaišus un plašus gluži, kā baznīcas ar lielām durvīm un bez sienām, lai liktu visiem apmeklētājiem justies vienotiem, bet pašam Apple brendam, kā kaut kam augstāk stāvošam un līdz ar to dievišķam. Apple veikalos šie saucamie “ģēniji” jeb darbinieki visi ir saģērbti vienādos tērpos gluži, kā priesteri un Apple jauno produktu prezentācijas ir gluži, kā baznīcas dievkalpojumi, kur galvenie Apple kompānijas vadītāji uz skatuves stāsta par kompānijas izaugsmi un par visiem jaunajiem produktiem parādot visas to labās īpašības. Apple kompānija uz visiem saviem produktiem izvieto savu tik ļoti pazīstamo Logotipu, kas tad arī vienmēr ir redzams, un ja paskatāmies uz Apple datoriem, tad Apple logotips vēl pie tam ir spīdošs, tādā veidā padarot to dievišķāku un svētāku gluži, kā krustu vai kādu citu svēt-lietu. Apple kompānija jau no pašiem sākumiem, kad tā tika izveidota ir vienmēr radījusi cilvēkos labas izjūtas un kopības sajūtu un kompānijas dibinātājs Stīvs Džobs tad arī pats par sevi bija gluži, kā dievišķa figūra, par kuru ir uzņemtas neskaitāmas filmas un sarakstītas neskaitāmas grāmatas. Bet viņa nāves dienā pie visiem Apple veikaliem tika nolikti ziedi un vēstules, kas vēl vairāk pastiprina iespaidu, ka tas ir kults vai reliģija, jo, šaubos vai tad, kad kādas citas kompānijas vadītājs iet bojā vai arī atstāj kompāniju pie viņa veikaliem tiek veidoti atceres pasākumi un ceremonijas. Viss, ko Apple dara pamatā ir lai veidotu savu brendu aizvien stiprāku un stiprāku un beigu beigās palielinātu savu peļņu un savu fanu loku. Ja šādas darbības sākumā pat liekas, kā nevajadzīgas un lieka naudas tērēšana tad, brīdī, kad tās atmaksājas pēc vairākiem gadiem, kad uzņēmums izlaiž savu nākamo produktu un miljoniem cilvēku to nopērk, tad visa tā ieguldītā nauda un darbs kompānijas imidža radīšanā tad arī atmaksājas ar uzviju. Es pats arī esmu Apple lietotājs un pirms iegādājoties Apple produktu es vienmēr uz tiem skatījos ar izbrīnu un iekāri, un tad, kad pienāca laiks iegādāties jaunu datoru, tad Apple dators bija izdevīgākais piedāvājums. Bet pēc tam, kad to saņēmu, lai gan tas ir izveidots ļoti labi, tomēr man aizvien vairāk un vairāk pārņēma sajūta, ka es esmu krietni pārmaksājis un, Windows programmas ir daudz labākas un izdevīgākas nekā Apple dažādos aspektos. Bet man, kā programmētājam patīk, ka Apple ir radīts uz Unix bāzes un tāpēc ir viegli lietojam nopietnāku darbu veikšanai. Būtībā Apple ar saviem produktiem tad arī ir radījis savu kultu un to nemitīgi atjauno, jo katrs cilvēks, kurš redz manu datoru un tā aizmugurē spīdošo gaismiņu tad arī zemapziņā nodomās, ka tas ir labs produkts un nākotnē, kad viņam būs jāpērk dators tad viņš arī to ,iespējams, pirks Apple produktu. Un nereti šī brenda spiediens un ietekme ir tik liela, ka cilvēki pat ņem kredītus, lai iegādātos gan iPhone telefonus gan Apple datorus un tas jau man liekas ir nedaudz par tālu, jo tie, kas to var atļauties lai pērk, bet tie, kam ir jāņem kredīts tikai lai pirktu dārgāku datoru, kuram virsū ir Ābola logo nemaz nenojauš, cik daudz Apple kompānija no katra šāda pirkuma nopelna. Un, ja tev interesē, tad vidējā peļņa Apple ir pat 50% no katras savas ierīces, un tā ir tikai tīrā peļņa norēķinot visas ražošanas un transportēšanas, kā arī izstrādāšanas izmaksas!